Hier vindt u leuke meldingen, bijzondere waarnemingen met betrekking tot de flora en fauna van Nationaal Park de Meinweg in 2014. Overige waarnemingen, mits doorgegeven via waarneming.nl, vindt u terug via meinweg.waarneming.nl of de gelijknamige icoon op deze pagina.

Meinweg Actueel 2014

01-05-2014

Blauwe kieken van de Meinweg vliegen naar Finland en Zweden, mei 2014

Afgelopen winter zijn er op de Meinweg enkele vrouwtjes Blauwe Kiekendief van zenders voorzien door Bionet Natuuronderzoek, met hulp van vrijwilligers van Stichting Koekeloere. Twee van de gezenderde vrouwtjes zijn onderweg naar de broedgebieden. Eén bevindt zich in Finland, de andere ten noorden van de poolcirkel in Zweden. Het project is mede mogelijk gemaakt middels een subsidie van het Kwaliteitsimpuls Nationale Park de Meinweg. Foto: Peter Heuts