Nationaal Park de Meinweg bestaat uit een voor Nederland uniek terrassenlandschap, met een drietal steile overgangen tussen de verschillende terrassen. Twee beken vormen de grens met Duitsland, tussen deze beken en beekdalen liggen stille vennetjes en uitgestrekte bossen en heidevelden. Meer info klik hier

Actueel weerbericht regio Roerstreek, Vlodrop Station, Nationaal park De Meinweg

Fotoarchief vogels NP de Meinweg

Ten behoeve van de avifauna NP de Meinweg is er al veel fotomateriaal beschikbaar, maar niet van allemaal. Ook zou van sommige vogels de kwaliteit (nog) beter kunnen. U kunt daar aan meewerken.... klik hier...

Geïnteresseerd in vogeltrek. Op de Meinweg volgen we op twee telposten de vogeltrek. Volg onze activiteiten en/of waarnemingen via onderstaande link

05-08-2020

Meer Pimpelmezen aanwezig in de Draaihalskasten op de Meinweg

Ook dit jaar zijn door J,Wolters en L. Koster de 55 nestkasten, die speciaal voor de Draaihals zijn opgehangen op de Meinweg, gecontroleerd op de bewoners.Ondanks de toename van het aantal Pimpelmezen, van drie naar negen nesten, is de Koolmees nog steeds het best vertegenwoordigd in de nestkasten met in totaal 35 nesten. De overige kasten zijn bezet door Bonte vliegenvanger (6), Boomklever (4) en Gekraagde roodstaart (1). Helaas werd ook in 2020 de Draaihals niet in de kasten aangetroffen. De brand, die eind april over de heide heeft gewoed, heeft twee nestkasten vernietigd.