De Meinweg Ecotop is een grensoverschrijdend symposium waarin onderzoekers resultaten tonen van hun onderzoek naar de flora en fauna in de grensstreek. De organisatie is in handen van Nationaal Park de Meinweg, het Natuurhistorisch Genootschap in Limburg, Biologisch Station Krickenbecker Seen en Staatsbosbeheer en Stichting Koekeloere.  Meer info klik hier

Tijd voor een nieuw jasje..

De website van Stichting Koekeloere zal de komende maanden een 'gedaantewisseling' ondergaan. De website wordt gaandeweg omgebouwd naar een site met meer informatie per soort. Informatie die voortkomt uit onze onderzoeken op de Meinweg.

De wens van Stichting Koekeloere is, om op termijn, een boek samen te stellen over de vogels van Nationaal Park de Meinweg. De soortteksten op de vernieuwde website zullen de basis vormen van de 'avifauna van de Meinweg'.

Bezoek ook onze andere websites

www.nachtvlindermonitoring.nl

www.meinweg-ecotop.nl

www.meinweg-ecotop.de

www.depelen-ecotop.nl

08-12-2020

Soorttekst van Blauwe kiekendief en Grijze wouw op de Meinweg toegevoegd

De Blauwe kiekendief is een voormalige broedvogel en wintergast op de Meinweg en kan worden waargenomen in de periode september t/m april. De soort maakt gebruik van de heideterreinen om er te slapen. De Grijze wouw is ee zeldzame dwaalgast die in juli 2020 is waargenomen.

416450

Foto's banner: Slechtvalk & Klapekster/ L. Belgers- Roodborsttapuit & Bezembremkokermot/ E.v.Asseldonk- Blauwe kiekendief/P.Heuts